POVESTEA S-A SFÂRȘIT, CORTINA A CĂZUT…

ÎNV. STELA MAREȘ, FORMATOR DE FORMATORI

ÎNV. STELA MAREȘ în plină activitate cu copiii la clasă

Cu adâncă durere și profund regret anunțăm încetarea din viață a celei care a fost ÎNV. STELA MAREȘ, cadru didactic de elită în cadrul Școlii cu clasele I-VIII Gurbănești, județul Călărași, fost responsabil de comisie metodică la nivel de școală, fost responsabil de cerc metodic, un om de o deosebită probitate umană și profesională, un model de urmat de către noi toți, o a doua „mamă” pentru foștii ei elevi și pentru multe cadre didactice, printre care mă număr și eu.

ÎNV. STELA MAREȘ (mijloc) și încă două colege

Cu ceva timp în urmă scriam un articol cu titlul: „Un cadru didactic special, formator de formatori”, în care vorbeam despre doamna învățătoare Stela Mareș. Anticipând, parcă, finalul care avea să vină implacabil, către sfârșitul articolului afirmam: „Ce poți spune în fața destinului!…

Uneori nu ai altceva de făcut decât să te resemnezi și să accepți faptul că e momentul să te retragi și că momentul în care va „cădea cortina” nu mai este atât de departe pe cât credeai…”. Astăzi cortina a căzut în familia Mareș din Gurbănești, Călărași. O cortină implacabilă, rece ca gheața și neagră ca întunericul nopții. O cortină care desparte viii și morții, lumina și întunericul. O cortină prin care soarele nu mai poate încălzi și luna nu mai poate lumina. Aș vrea ca această cortină să ardă, să fie sfâșiată, ruptă în bucăți ca soarele să poată din nou încălzi și luna să poată din nou lumina! Aș vrea, dar nu se poate… Aș vrea să o readuc la viață pe cea care mi-a fost o a doua „mamă”, care încă de la începutul carierei mele didactice a știut să mă ajute și să-mi dea sfaturile și îndrumările de care aveam nevoie! Aș vrea, dar nu se poate… Nu mai pot face decât, mâine, când va avea loc înmormântarea, să-i pun și eu o floare, floarea recunoștinței mele profunde, la căpătâi. E dureros să vezi cum îți pleacă o ființă dragă pe care n-ai s-o mai vezi niciodată!

Cu ceva vreme în urmă, mai precis cu vreo câteva zile înainte de alegerile locale, am vorbit pentru ultima oară cu dumneaei la telefon. Era la spital de patru săptămâni și îmi spunea că lucrurile s-au complicat, că i-au apărut complicații și pe la plămâni, și pe la alte organe, avea glasul mai stins decât de obicei și atunci mi-am dat seama că sfârșitul nu este departe… Totuși, nu îmi imaginam că boala aceasta nenorocită care se cheamă LEUCEMIE poate evolua atât de rapid, în așa fel încât un om să se „curețe” în doar un an și trei luni de zile!

Ce să mai spun!… Pentru această doamnă „spectacolul” vieții a luat sfârșit, cortina morții a căzut, iar acum această ființă de om s-a retras… S-a retras la odihnă.

Dumnezeu să o odihnească!

Înmormântarea va avea loc mâine, 28 iunie 2012, începând cu ora 12 la cimitirul din comuna Gurbănești, județul Călărași.

ÎNV. MAREȘ STELA (a treia de la stânga la dreapta) la Festivalul Național „Cântarea României”, faza pe C.U.A.S.C.

Sursa fotografiilor: www.gurbanesti.ro/scoala/Profesori de-a lungul vremii.

About Dorel Puchea - Biserica „Harul” Lehliu Gară

profesor, 43 de ani, creștin penticostal, îndrăgostit de Dumnezeu, de natură și de profesie
Acest articol a fost publicat în cadre didactice, personalități locale, social. Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

Lasă un răspuns

